Saturday, December 8, 2012

Hidup-Sepi

Hidup,
Hidup ku begini,
Dahulu begini,
Sekarang begini,
Esok begini,
Sentiasa begini.

Hidup,
Sendirian,
Kesepian,
Aku tak mahu hidup sendiri,
Aku tak mahu hidup yang begini,
Aku sudah cuba,
Aku memang percaya yang aku mampu berubah,
Tapi,
Aku adalah aku,
Aku memang begitu,
Dan akan kekal begitu.

Sepi....
Selagi aku tidak terjumpa detik itu,
Detik yang mampu merubah hidup ku,
Detik yang keberanian aku tiada tara,\
Detik yang mampu membuka mulutku,
Detik itu,
Tak boleh dicari,
Tak boleh dicuba,
Tak boleh.

Aku harapkan,
Detik itu bakal berlaku,
Aku tak mahu menunggu lagi 10 tahun,
Aku tak mahu menunggu lagi lama,
Aku harapkan detik itu berlaku secepat mungkin,
Supaya sepiku ini berlari,
Supaya sepiku ini meninggalkan diriku,
Supaya aku tidak sepi lagi.

Dengan detik itu aku dan kau akan bersatu,
Hati kita berdegup seiring,
Menjadikan hidup ku tak sepi lagi,
Menjadikan hidup mu tak sepi lagi.

Empang dekat batu 13
~Sepi~

No comments:

Post a Comment