Saturday, October 20, 2012

EVERYONE HAVE THEIR OWN 'PLACES'


Lets get started with a picture-

crazy's person hidout

Places. Banyak maksud, banyak. Tak perlu sebut maksud nya. Semua sudah tahu. Dari sikecil, kpd si tua.

'Tempat'.

Orang kata, masing-masing ada tempat sendiri. Tempat ibarat tempe masak pedas yang sedap, dah sedap, mesti la sokmo makan. Tempat pun begitu, tempat sedap, serasi, stail, macho, and semua yang bagi kite rase macam tempe tadi, is the places that we belong.

Everyone have their own places. Dengan tempat, terbawa bersama suasana dan orang2nya. Suasana yang sedap, orang orang yang sedap. Jika jiwa kotor, yang sedap mestilah suasana yang 'kotor', demikian sebaliknya. Begitu juga orang2 nya. Orang sombong x kn sekepala dengan orang humble. Orang gile takkan sekali2 mahu hidup dalam banglo. Orang sihat x perlulah ke doktor, minta ubat.

BUT, sometimes, we not get the place that we want. suasana x tenang. Orang semua gile. Mendap di situ. Bukan sebab apa, kerja disitu, belajar disitu, makan disitu, tidur disitu. Bukan dalam kuasa sendiri.

Rasanya, dalam dunia kite- dari lahir sampai mati- akan ade satu masa yang kite berada di tempat kite, where it is the place that is belong to us. So, treasure that time, sebab dunia ini bukan dalam kawalan kita. Semuanya bersebab.


nak place cmni? in your dream- Google imges


















semua sudah ditakdirkan, tempat yang sedap ujian, tempat x sedap pun ujian. Just what is the trial that we will get. Just be cool

No comments:

Post a Comment