Thursday, October 18, 2012

MUrid dan Guru

Salah siapa?
Muridkah?
Gurukah?

Murid kata, guru salah.
Guru kata, murid bodoh.

Murid kata, guru tak pandai mengajar.
Guru kata, kau yang tak pandai belajar.

Murid kata, guru bercakap perlahan.
Guru kata, aku pandai bercakap.

Murid kata, guru bosan.
Guru kata, aku bukan badut.

Murid kata, guru laju.
Guru kata, aku jalan kaki.

Murid kata, guru punca aku tak mahu belajar.
Guru kata, tak payah lah belajar.

Murid kata, aku wajib belajar.
Guru kata, aku sunatkan kau.

Murid kata, kau bukan tok mudim.
Guru kata, aku guru kau.

Murid kata, guru ajar simple sangat.
Guru kata, kau yang malas.

Murid kata, guru.......
AH!!!!!

Guru kata, kau sehari baca buku berapa jam?
Guru kata, kau ada buku rujukan?
Guru kata, kau ada salin nota?
Guru kata, kau duduk di depan waktu kelas?
Guru kata, KAU YANG SALAH!!!!!!!!

sumber google






18 Oct 2012
Class Optomerization if not mistaken.

No comments:

Post a Comment